dc.contributor.advisor | Emblemsvåg, Jan | |
dc.contributor.author | Løvold, Erlend | |
dc.date.accessioned | 2024-02-09T18:19:42Z | |
dc.date.available | 2024-02-09T18:19:42Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier | no.ntnu:inspera:155609108:192711625 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3116677 | |
dc.description | Full text not available | |
dc.description.abstract | I min avhandling, "Virkningen av EU's utslippshandelssystem på kystnære rederier," sikter jeg til å belyse de regulatoriske utfordringene som kystnære rederier står overfor, med fokus på Fjord Shipping. Dette arbeidet undersøker konsekvensene av EU's utslippshandelssystem (EU ETS) på disse selskapene. Ved å bruke kvalitative forskningsmetoder, inkludert intervjuer og dokumentanalyse, går jeg i dybden på Fjord Shippings strategiske svar gjennom en detaljert SWOT- og TOWS-analyse. Avhandlingen søker å belyse krysningspunktet mellom miljøreguleringer og maritim industri, og tilbyr perspektiver på balansen mellom økologiske plikter og økonomiske realiteter. | |
dc.description.abstract | In my thesis, "The Impact of the European Union Emission Trading System on Short Sea Shipping Companies," I aim to highlight the regulatory challenges faced by short sea shipping companies, with a focus on Fjord Shipping. This work examines the implications of the EU Emissions Trading System (EU ETS) on these companies. Utilizing qualitative research methods, including interviews and document analysis, I delve into Fjord Shipping's strategic responses through a detailed SWOT and TOWS analysis. The thesis seeks to illuminate the intersection between environmental regulations and the maritime industry, offering perspectives on balancing ecological duties with economic realities. | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | The impact of the European Union Emissions Trading System on Short Sea Shipping Companies | |
dc.type | Bachelor thesis | |