Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRøkenes, Fredrik Mørk
dc.contributor.advisorKrumsvik, Rune Johan
dc.contributor.authorHan, Han
dc.date.accessioned2024-01-26T13:53:15Z
dc.date.available2024-01-26T13:53:15Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.isbn978-82-326-7619-4
dc.identifier.issn2703-8084
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3114118
dc.description.abstractEnglish summary This doctoral thesis focuses on a student-centered pedagogical approach: Flipped Classroom (FC), with a particular focus on English language teacher education in Norway. The thesis examines how the FC teaching approach is applied in teacher education and how both teacher educators and student teachers in Norway perceive this approach. The overall research question guiding this thesis is: How is Flipped Classroom used in English language teacher education, and in what ways can Flipped Classroom influence English language student teachers’ learning? This article-based thesis consists of four independent but interrelated research articles and a synopsis, aiming to provide a holistic understanding of FC’s implementation in teacher education. The perspectives of researchers, teacher educators, and student teachers intertwine, painting a comprehensive picture of how this approach shapes the educational landscape. The findings from this thesis show that despite the disadvantages of the FC teaching approach, both teacher educators and student teachers in English language teacher education in Norway believe the advantages make this a promising teaching approach. Furthermore, teacher educators and student teachers anticipate that the FC teaching approach should be integrated into teacher education. The findings suggest a resilient solution in times of unforeseen challenges, such as the global Covid-19 pandemic. This thesis’s overarching research methodology and design adopts a mixed methods research approach. Through a combination of surveys, interviews, and rigorous data analysis, this thesis unveiled a nuanced understanding of how FC is perceived and applied in teacher education. This methodological journey ensures a comprehensive view of the practical implications and challenges of integrating FC into the teacher education landscape. The main contribution of this doctoral thesis is increased knowledge about the FC teaching approach in teacher education by thoroughly exploring the overall research question.en_US
dc.description.abstractNorsk sammendrag Denne doktoravhandlingen fokuserer på en studentsentret pedagogisk tilnærming: omvendt undervisning (på engelsk Flipped Classroom, FC), med spesiell vekt på engelskspråklig lærerutdanning i Norge. Avhandlingen undersøker hvordan FC brukes i lærerutdanningen og hvordan tilnærmingen oppfattes av både lærerutdannere og lærerstudenter i Norge. Det overordnede forskningsspørsmålet for avhandlingen er: Hvordan brukes Flipped Classroom i engelskspråklig lærerutdanning, og på hvilke måter kan Flipped Classroom påvirke engelskspråklige lærerstudenters læring? Denne artikkelbaserte doktorgradsavhandlingen består av fire uavhengige, men sammenhengende forskningsartikler og en kappetekst, som samlet har som mål å gi en helhetlig forståelse av implementeringen av FC i lærerutdanning. Perspektivene til forskere, lærerutdannere og lærerstudenter veves sammen, og danner et helhetlig bilde av hvordan denne tilnærmingen former det pedagogiske landskapet. Resultatene fra denne avhandlingen viser at til tross for ulempene ved FC, mener både lærerutdannere og lærerstudenter i engelskspråklig lærerutdanningen i Norge at fordelene gjør denne undervisningstilnærmingen lovende. Videreer det en forventning blant lærerutdannere og lærerstudenter om at FC bør integreres i lærerutdanningen. Resultatene antyder at FC i lærerutdanning er en robust løsning i tider med uforutsette utfordringer, som den globale Covid-19-pandemien. Den overordnede forskningsmetodologien og designet som er benyttet i denne avhandlingen er mixed methods. Gjennom en kombinasjon av spørreundersøkelser, intervjuer og grundig dataanalyse, avdekket avhandlingen en nyansert forståelse av hvordan FC blir oppfattet og anvendt innen lærerutdanningen. Denne metodiske reisen sikrer en helhetlig oversikt over de praktiske implikasjonene og utfordringene forbundet med å integrere FC i lærerutdanningen. Hovedbidraget til denne doktorgradsavhandlingen er økt kunnskap om bruken av FC i lærerutdanning ved å grundig utforske det overordnede forskningsspørsmålet.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherNTNUen_US
dc.relation.ispartofseriesDoctoral theses at NTNU;2024:9
dc.relation.haspartPaper 1: Han, Han; Røkenes, Fredrik Mørk. Flipped Classroom in Teacher Education: A Scoping Review. Frontiers in Education 2020 ;Volum 5.(221) s. 1-20. Published by Frontiers Media. Copyright © 2020 Han and Røkenes. This is an open-access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY). Available at: http://dx.doi.org/10.3389/feduc.2020.601593en_US
dc.relation.haspartPaper 2: Han, Han; Røkenes, Fredrik Mørk. Teacher Educatorsʼ Perceptions of Flipped Classroom in Teacher Education: Insights from EFL Teacher Educators in Norway. Nordic Journal of Digital Literacy 2023 ;Volum 18.(3) s. 186-200. Published by Scandinavian University Press. Copyright © 2023 Author(s). This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons CC-BY 4.0 License. Available at: http://dx.doi.org/10.18261/njdl.18.3.5en_US
dc.relation.haspartPaper 3: Han, Han; Røkenes, Fredrik Mørk; Krumsvik, Rune Johan. Student teachers’ perceptions of flipped classroom in EFL teacher education. Education and Information Technologies : Official Journal of the IFIP technical committee on Education 2023. Published by Springer. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons CC-BY 4.0 License. Available at: http://dx.doi.org/10.1007/s10639-023-11839-wen_US
dc.relation.haspartPaper 4: Han, Han; Røkenes, Fredrik Mørk; Krumsvik, Rune Johan. Flipped Classroom’s impact on students’ motivation and engagement. This paper is submitted for publication in British Journal of Educational Technology and is therefore not included.en_US
dc.titleFlipped Classroom in Teacher Education – Perceptions from English language teacher educators and student teachers in Norwayen_US
dc.typeDoctoral thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.description.localcodeFulltext not availableen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel