Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSaksvik-Raanes, Gunnhild
dc.contributor.authorSolstad, Trygve
dc.contributor.authorGrimeland, Yvonne
dc.date.accessioned2024-01-12T12:06:43Z
dc.date.available2024-01-12T12:06:43Z
dc.date.created2023-08-07T12:56:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1890-9167
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3111302
dc.description.abstractI denne studien undersøkte vi tallforståelsen hos 77 femåringer fra fem ulike barnehager med digitale oppgaver. Kvantitative analyser av datamaterialet viste at det allerede før skolestart var stor spredning i barnas tallforståelse. Sammenlignet med det som er kjent fra før om norske barns utvikling av tallforståelse i barnehagealder, viste gruppen vi undersøkte overraskende godt utviklet tallforståelse. Vi diskuterer hva resultatene kan bety for den pedagogiske aktiviteten i barnehagen med tanke på å tilpasse aktiviteter til barns tallforståelse.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherCappelen Damm Akademisken_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleEt innblikk i barns tallforståelse på slutten av barnehageårene gjennom digitale oppgaveren_US
dc.title.alternativeEt innblikk i barns tallforståelse på slutten av barnehageårene gjennom digitale oppgaveren_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber5-28en_US
dc.source.volume20en_US
dc.source.journalNordisk Barnehageforskningen_US
dc.source.issue2en_US
dc.identifier.doi10.23865/nbf.v20.279
dc.identifier.cristin2165275
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal