Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMarøy, Øystein
dc.contributor.authorKrystad, Egil Grøndal
dc.date.accessioned2023-11-29T08:36:19Z
dc.date.available2023-11-29T08:36:19Z
dc.date.created2023-06-05T11:36:39Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationNordic Journal of STEM Education. 2023, 8 (1), 146-150.en_US
dc.identifier.issn2535-4574
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3105166
dc.description.abstractÅ ta i bruk matematiske kunnskaper er viktig i mange sammenhenger i fysikk. Samtidig viser det seg at overføring av læring fra matematikk til fysikk er utfordrende for studenter. Dette gjør at studenter ikke klarer å løse problemstillinger de strengt tatt har både de matematiske og fysikk-faglige ferdighetene til å løse. For å i større grad utdanne studenter som klarer å ta i bruk matematikkunnskaper i fysikk-sammenheng har vi startet et prosjekt hvor fysikk- og matematikkundervisningen ved forkurs for ingeniør- og sivilingeniørutdanning i større grad samkjøres. Tilbakemeldinger fra studentene fra intervju og spørreundersøkelse viser at studentene føler at prosjektet gir økt motivasjon og bedre evne til overføring av læring. Samtidig ser vi i tilbakemeldingene at utfordringene fortsatt er til stedeen_US
dc.language.isomisen_US
dc.publisherNTNUen_US
dc.relation.urihttps://www.ntnu.no/ojs/index.php/njse/article/view/5096/4602
dc.titleOverføring av læring fra matematikk til fysikk ved forkurs for ingeniørutdanningen_US
dc.title.alternativeOverføring av læring fra matematikk til fysikk ved forkurs for ingeniørutdanningen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber146-150en_US
dc.source.volume8en_US
dc.source.journalNordic Journal of STEM Educationen_US
dc.source.issue1en_US
dc.identifier.cristin2151796
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel