dc.contributor.author | Marøy, Øystein | |
dc.contributor.author | Krystad, Egil Grøndal | |
dc.date.accessioned | 2023-11-29T08:36:19Z | |
dc.date.available | 2023-11-29T08:36:19Z | |
dc.date.created | 2023-06-05T11:36:39Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Nordic Journal of STEM Education. 2023, 8 (1), 146-150. | en_US |
dc.identifier.issn | 2535-4574 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3105166 | |
dc.description.abstract | Å ta i bruk matematiske kunnskaper er viktig i mange sammenhenger i fysikk. Samtidig viser det seg at overføring av læring fra matematikk til fysikk er utfordrende for studenter. Dette gjør at studenter ikke klarer å løse problemstillinger de strengt tatt har både de matematiske og fysikk-faglige ferdighetene til å løse. For å i større grad utdanne studenter som klarer å ta i bruk matematikkunnskaper i fysikk-sammenheng har vi startet et prosjekt hvor fysikk- og matematikkundervisningen ved forkurs for ingeniør- og sivilingeniørutdanning i større grad samkjøres. Tilbakemeldinger fra studentene fra intervju og spørreundersøkelse viser at studentene føler at prosjektet gir økt motivasjon og bedre evne til overføring av læring. Samtidig ser vi i tilbakemeldingene at utfordringene fortsatt er til stede | en_US |
dc.language.iso | mis | en_US |
dc.publisher | NTNU | en_US |
dc.relation.uri | https://www.ntnu.no/ojs/index.php/njse/article/view/5096/4602 | |
dc.title | Overføring av læring fra matematikk til fysikk ved forkurs for ingeniørutdanning | en_US |
dc.title.alternative | Overføring av læring fra matematikk til fysikk ved forkurs for ingeniørutdanning | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.source.pagenumber | 146-150 | en_US |
dc.source.volume | 8 | en_US |
dc.source.journal | Nordic Journal of STEM Education | en_US |
dc.source.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.cristin | 2151796 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |