Byparker, en nøkkel til wellbeing blant (unge) studenter?
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3095342Utgivelsesdato
2023Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Institutt for geografi [1026]
Beskrivelse
Full text not available
Sammendrag
Problemstillingen jeg skal besvare i denne oppgaven er: Bidrar byparker i Trondheim til unge voksne studenters wellbeing? Hvis ja, hvordan? Hensikten er å belyse dette spørsmålet med teori om wellbeing intervjupersonenes forståelse av natur. Problemstillingen blir besvart ved hjelp av kvalitativ metode, Innhentningen av data gjøres gjennom intervjuer med fire studenter som studerer i Trondheim. Studien finner at byparker har en positiv påvirkning på studentene på forskjellige måter. The question I will answer in this assignment is: Do city parks in Trondheim contribute to the wellbeing of young adult students? If so, how? The purpose is to elucidate this question with a theory of wellbeing the informants' understanding of nature. The research question is answered using qualitative methods, The data collection is done through interviews with four students studying in Trondheim. The study finds that urban parks have a positive impact on students in different ways.