Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorNes, Atle
dc.contributor.authorBerggren, Phillip Lukas Rake
dc.date.accessioned2023-09-15T17:19:57Z
dc.date.available2023-09-15T17:19:57Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:146812949:149274551
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3089843
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne oppgaven har som formål å utvikle en digital forretningsmodell for Dual Air med det formål å effektivisere distribusjonen og nå ut til det internasjonale markedet. Oppgaven bygger på teoretiske perspektiver fra pensum ved NTNU og fagartikler hentet gjennom Google Scholar, samt en Cost-benefit analyse. Gjennom en grundig teorigjennomgang identifiseres ulike muligheter innen digital forretningsutvikling. I resultatdelen presenteres konkrete løsninger, inkludert etablering av en nettbasert læringsplattform, opprettelse av virtuelle kurs og webinarer, etablering av et online fellesskap og økt satsing på digital markedsføring og sosiale medier. Videre utføres en kostnadsanalyse for å vurdere løsningenes økonomiske aspekter. I refleksjonsdelen drøftes styrker og svakheter ved de foreslåtte løsningene, samt alternative tilnærminger som kunne vært vurdert. Oppgaven avsluttes med en konklusjon som oppsummerer hovedfunnene og anbefalte tiltak og strategier for Dual Airs digitale forretningsutvikling.
dc.description.abstractThis study aims to develop a digital business model for Dual Air in order to streamline distribution and expand its reach to the international market. The study draws on theoretical perspectives from the curriculum at NTNU and profession articles through Google Scholar, as well as a cost-benefit analysis. Through a comprehensive review of theory, various opportunities in digital business development are identified. The results section presents specific solutions, including the establishment of an online learning platform, the creation of virtual courses and webinars, the establishment of an online community, and increased focus on digital marketing and social media. Furthermore, a cost analysis is conducted to assess the economic aspects of the proposed solutions. The reflection section discusses the strengths and weaknesses of the proposed solutions, as well as alternative approaches that could have been considered. The study concludes with a summary of the main findings and recommended actions and strategies for Dual Air's digital business development.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleUtvikling av Digital forretningsmodell for Dual Air for å effektivisere distribusjonen og nå ut til det internasjonale markedet
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel