Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAndreassen, Unni Soltun
dc.contributor.advisorLyngstad, Anne Berit
dc.contributor.authorMelkild, Siri
dc.contributor.authorSmisetfoss, Eli
dc.date.accessioned2023-07-26T17:20:15Z
dc.date.available2023-07-26T17:20:15Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:138899452:37322241
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3081532
dc.description.abstractI denne masteroppgåva undersøkjer vi korleis vi kan gi god og aldersadekvat opplæring i norskfaget til vaksne andrespråkselevar i grunnskule, med kort butid. Vi tek utgangspunkt i ei samlesing av Lene Ask sin grafiske roman Kjære Rikard (Ask, 2014) og ser på korleis vi kan leggje til rette både for norskspråkleg og norskfagleg læring, gjennom integrert språk- og fagopplæring. I tråd med nyare andrespråksforsking og andrespråksdidaktikk legg vi vekt på å forsterke heller enn å forenkle språket (Cummins, 2021; Gibbons, 2015; Kjelaas & Fagerheim, 2021). Problemstillinga er: Korleis leggje til rette for integrert språk- og fagopplæring gjennom samlesing av teikneserieromanen Kjære Rikard med vaksne andrespråkselevar? Prosjektet er ein kvalitativ, etnografisk klasseromstudie der vi har vore deltakande observatørar og gjennomført undervisningsopplegget sjølv. Datamaterialet består av utforskande litterære samtalar, og tre elevintervju om deira oppfatning av leseprosjektet. Analysen er gjort med bakgrunn i teoriar om integrert språk og fagopplæring og språkstøttande stillasbygging, lesarresponsteoriar, og teori om litterær kompetanse. Prosjektet har både litterær kunnskap og kompetanse, og språkinnlæring som mål for undervisningsopplegget, og begge delar er sentrale i analysen av datamaterialet. Hovudfunna våre er at med god tilrettelegging og språkleg støtte er elevane i stand til å delta i utforskande samtalar om litteratur og dei får vist sin litterære kompetanse sjølv om dei enno har avgrensa norskspråkleg kompetanse. Bilda i teikneserieromanen var ei god støtte for å forstå innhaldet i teksten, men fungerte òg som ein inngang til rike og utdjupande samtalar, og mykje språking.
dc.description.abstractIn this master's thesis, we investigate how to provide effective and age-appropriate education in the Norwegian subject for newly arrived second language learners attending adult primary school. We base our study on a shared reading of Lene Ask's graphic novel "Kjære Rikard" (Ask, 2014) and examine how we can facilitate both language and subject learning through integrated language and subject instruction. In line with recent second language research and second language didactics, we emphasize the need to amplify rather than simplify the language (Cummins, 2021; Gibbons, 2015; Kjelaas & Fagerheim, 2021). The thesis’ main research question is: How can we facilitate subject-based second language development through shared reading of the graphic novel "Kjære Rikard" with adult second language learners? The project is a qualitative, ethnographically oriented classroom study in which we have been participant observers and conducted the teaching activities ourselves. The data material consists of exploratory literary talks and three student interviews regarding their perception of the reading project. The analysis is based on theories of subject-based second language development, scaffolding, reader response theories, and theories of literary competence. The project aims to develop both literary knowledge and competence and language acquisition through the teaching activities, and both aspects are central to the analysis of the data material. Our main findings indicate that with proper facilitation and scaffolding, the students can participate in exploratory talks about literature and demonstrate their literary competence, despite their limited proficiency in Norwegian. The images in the graphic novel served as valuable support for understanding the text's content while also serving as a gateway to rich and in-depth discussions and extensive second language use.
dc.languagenno
dc.publisherNTNU
dc.title"Bildene snakker" Ei samlesing av teikneserieromanen "Kjære Rikard" (Ask, 2014) med vaksne andrespråkselevar.
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel