Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorInal, Yavuz
dc.contributor.advisorTorkildsby, Anne Britt
dc.contributor.authorMoløkken, Linn
dc.date.accessioned2023-07-15T17:22:38Z
dc.date.available2023-07-15T17:22:38Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:139586051:34431145
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3079487
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDagens samfunn blir mer og mer digitalisert. For at alle skal kunne delta i samfunnet likt må alle ha like muligheter til å naviger den digitale verden. Netttilgjengelighet og universell utforming er en viktig del av dette. Det finnes regelverk for universell utforming på nett, men mange nettsteder klarer ikke å oppfylle disse kravene. Denne oppgaven utforsker hvordan undervisning av retningslinjer for universell utforming av nettinnhold til fremtidige utviklere og designere kan bidra til å redusere mangler på universell utforming på nett. Gjennom en brukersentrert og co-design designprosess er det utviklet et forslag til en nettplattform som strukturerer et kurs som tar sikte på å introdusere studenter til netttilgjengelighet.
dc.description.abstractTodays’ society is becoming more and more digitized. To be able to participate in society equally everyone needs to be able to access the digital world. Web accessibility is an important aspect of this. There exist regulations for web accessibility yet many websites fail to reach these requirements. This thesis explores how teaching the Web Content Accessibility Guidelines to future practitioners can help reduce web accessibility issues. Through a user centered and co-creative design process a proposal for an online platform that structures a course aimed at introducing students to web accessibility has been developed.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleDeveloping a proposal for a web accessibility learning platform through user centered design and co-design methodologies
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel