Show simple item record

dc.contributor.advisorNavid Amiri
dc.contributor.authorNavid Amiri
dc.date.accessioned2023-07-13T17:20:47Z
dc.date.available2023-07-13T17:20:47Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:139477781:148199195
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3078736
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDen raske utviklingen av teknologi åpner muligheter for å lage nye verktøy for å forbedre og støtte lærernes arbeid. Denne oppgaven tar sikte på å finne ut om Kunnskap i Bevegelses prestasjonsdata om elever kan være til nytte for lærere under undervisningen. Studiet har også som mål å undersøke hvilke bærekrafsmål som kan bli påvirket av plattformen. For å svare på de nevnte problemene har jeg vært gjennom Double Diamond-prosessen, hvor det ble brukt ulike metoder under de fire fasene. Metodene har hatt som mål å skreddersy et produkt basert på brukernes behov og vurdere om plattformen ville hjelpe dem i arbeidet. Under applikasjonstestingen ble plattformen testet med tre lærere. Alle de tre lærerne uttalte i intervjuene at KiBs elevprestasjonsdata vil komme dem til gode i arbeidslivet. Selv om studien indikerte at plattformen hjalp lærere i arbeidet, påpekte testene at ytterligere testing var nødvendig for å fastslå plattformens brukervennlighet blant eldre lærere med mindre tekniske ferdigheter
dc.description.abstractThe fast-paced development of technology offers opportunities for creating new tools to enhance and support teachers' work. This thesis aims to determine if Kunnskap i Bevegelse's performance data on students could benefit teachers during their teaching. The study also seeks to investigate which Sustainable Development Goals could be impacted by the platform. To answer the problems mentioned, I have been through the Double Diamond process, where different methods were used during the four phases. The methods have aimed to tailor a product based on users' needs and assess whether the platform would help them in their work. During the application testing, the platform was tested with three teachers. All three teachers stated in the interviews following the tests that the part of KiB that displays student performance data benefited them in their work. Although the study indicated that the platform helped teachers in their work, the tests pointed out that further testing was necessary to determine the platforms user-friendliness among older teachers with less technical skills.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleUndersøker om en plattform som kan vise elevprestasjonsdata vil være fordelaktig for skolelærere
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record