Show simple item record

dc.contributor.advisorVangelokosta, Agoritsa
dc.contributor.authorFagereng, Stine Emilie
dc.date.accessioned2023-07-12T17:19:34Z
dc.date.available2023-07-12T17:19:34Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:142540157:34366531
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3078380
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractOppfinnelsen av smarttelefonen har gitt oss muligheten til å gå rundt med en datamaskin i lommen hvor enn vi drar, noe som kan enkelt bli brukt til språklæring med apper som Duolingo, og samhandlinger med morsmålsbrukere fra hele verden på sosiale medier. Denne teksten kommer til å se nærmere på effekten mobilassistert språklæring (MALL) har på læringsmotivasjon og fremmedspråkangst. Den økte bruken av mobillæring gjør at det er nødvendig å forske på de mulige forlempene ved MALL både innenfor og utenfor klasserommet, samt de mulige ulempene. I tillegg gjør den raske utviklingen av mobilteknologi det spesielt viktig å fortsette å forske kontinuerlig på effekten av dagens tilgjengelige MALL-verktøy. Denne teksten vil gjennomgå noen studier om effekten MALL har på motivasjon og angst og hva disse studiene har funnet om temaet. Resultatene tyder på at MALL har en totalt sett positiv effekt på motivasjon og angst, med varierende grad avhengig av hvilken type MALL-implementering det er snakk om.
dc.description.abstractThe invention of the smartphone gave us the ability to carry around a pocket-computer everywhere we go, which can easily be used for language learning with apps such as Duolingo, and interactions with native speakers from all over the world on social media. This text will examine the effect mobile-assisted language learning (MALL) has on learner motivation and foreign language anxiety. The increased use of mobile learning makes it necessary to investigate the potential benefits of MALL both inside and outside the classroom and the potential downsides. Additionally, the rapid development of mobile technology makes it especially important to keep doing continuous research on the effect of the current types of MALL tools available. This text will explore some studies on the effect of MALL on motivation and anxiety and what they have found on the topic. The results suggest that MALL has an overall positive effect on motivation and anxiety, with varying degrees depending on the type of implementation.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleThe effect of mobile-assisted language learning on learner motivation and anxiety
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record