• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Knowledge in app

Edvardsen, Susanne Skjold; Foss, Malin; Morud, Philip
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:139559080:149144610.pdf (21.39Mb)
no.ntnu:inspera:139559080:149144610.zip (63.01Kb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3075942
Date
2023
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for datateknologi og informatikk [7358]
Abstract
Vitensenteret Innlandet, et høyprofilert vitenskapssenter, tok kontakt med NTNU med et

ønske om å gjøre noen av deres tilbud tilgjengelig på nettet. For å gjennomføre dette ble gruppen

enig om å utvikle en mobilapplikasjon med et nettside grensesnitt som kan bli brukt på enhver

datamaskin. Denne mobilapplikasjonen inneholder et billettsystem, en blogg og en samling av noen

enkle spill. Appen har fokus på en god brukeropplevelse og i tillegg gir internett grensesnittet administrative muligheter, som publisering og håndtering av innholdet i

appen og behandling av billetter.

Løsningen er en applikasjon programmert i Flutter, i Android Studio, koblet til en database i

Firebase. Denne lagrer data i sanntid og håndterer filer spesifikt. I tillegg bruker applikasjonen en Stripe API som betalingsløsning. Appen har ikke blitt gjort

tilgjengelig på nettet ennå, men lite arbeid må til for å publisere den slik den er.

I løpet av utviklingsprosessen for denne appen ble det satt stort fokus på et profesjonelt arbeidsmiljø. Vi brukte Scrum, Kanban og Git "issue boards" for å ha oversikt over alle arbeidsoppgaver, og vi skrev sammendrag fra alle møtene gruppen holdt.
 
Vitensenteret Innlandet, a high-profile science center, reached out to NTNU with a wish to make some of their services available online. To do this, the group settled on developing a mobile application together with an interface that can be accessed on any computer. This mobile application houses a ticketing system, blog, and a collection of some simple games. It focuses on a good user experience and in addition to this, the web interface gives administrative options like publishing and managing the content of the app, as well as managing tickets.

The solution is an application written in Flutter, in Android Studio, with a connection to a database in Firebase. This database uses both storage options and a real-time database. The application also uses a Stripe API for the payment solutions. The application has not been made available online, however, little work is needed to publish it as it is.

During the development of this app, the group put a high priority on working professionally. We used Scrum and Kanban as well as git issue boards to keep track of any tasks and wrote summaries of all meetings the group attended.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit