• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvordan kan Kosmorama tilpasse sitt innhold på TikTok for å nå ut til generasjon Z?

Stensby, Erika
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:137241235:93243550.pdf (6.767Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3074917
Date
2023
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for kunst- og medievitenskap [1081]
Abstract
Oppgaven har sin bakgrunn i en gjennomført praksis hos Kosmorama filmfestival. Det har blitt gjennomført en casestudie av Kosmoramas TikTok-konto og hvordan plattformen kan engasjere generasjon Z. Generasjon Z og generasjonens kjennetegn har også blitt redegjort for. Oppgaven diskuterer videre Kosmoramas tilstedeværelse på TikTok, TikTok sin posisjon i samfunnet, og hvordan plattformen kan engasjere generasjon Z. Oppgaven baserer seg på teori og begreper som digital strategi, strategisk kommunikasjon, mediumteori og affordanser. Nina Furu sin arbeidsmodell for innholdsmarkedsføring brukes i drøftingen for å diskutrere Kosmorama sin situasjon på TikTok.
 
The thesis has its background in a completed internship at Kosmorama film festival. A case study has been carried out of Kosmorama's TikTok account and how the platform can engage generation Z. Generation Z and the generation's characteristics have also been explained. The assignment further discusses Kosmorama's presence on TikTok, TikTok's position in society, and how the platform can engage generation Z. The assignment is based on theory and concepts such as digital strategy, strategic communication, medium theory and affordances. Nina Furu's working model for content marketing is used in the discussion to discuss Kosmorama's situation on TikTok.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit