Show simple item record

dc.contributor.advisorHanem, Guri Ellen
dc.contributor.authorStensby, Erika
dc.date.accessioned2023-06-30T17:21:45Z
dc.date.available2023-06-30T17:21:45Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:137241235:93243550
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3074917
dc.description.abstractOppgaven har sin bakgrunn i en gjennomført praksis hos Kosmorama filmfestival. Det har blitt gjennomført en casestudie av Kosmoramas TikTok-konto og hvordan plattformen kan engasjere generasjon Z. Generasjon Z og generasjonens kjennetegn har også blitt redegjort for. Oppgaven diskuterer videre Kosmoramas tilstedeværelse på TikTok, TikTok sin posisjon i samfunnet, og hvordan plattformen kan engasjere generasjon Z. Oppgaven baserer seg på teori og begreper som digital strategi, strategisk kommunikasjon, mediumteori og affordanser. Nina Furu sin arbeidsmodell for innholdsmarkedsføring brukes i drøftingen for å diskutrere Kosmorama sin situasjon på TikTok.
dc.description.abstractThe thesis has its background in a completed internship at Kosmorama film festival. A case study has been carried out of Kosmorama's TikTok account and how the platform can engage generation Z. Generation Z and the generation's characteristics have also been explained. The assignment further discusses Kosmorama's presence on TikTok, TikTok's position in society, and how the platform can engage generation Z. The assignment is based on theory and concepts such as digital strategy, strategic communication, medium theory and affordances. Nina Furu's working model for content marketing is used in the discussion to discuss Kosmorama's situation on TikTok.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleHvordan kan Kosmorama tilpasse sitt innhold på TikTok for å nå ut til generasjon Z?
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record