Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAndresen, Christer
dc.contributor.authorHarsjøen, Anna
dc.date.accessioned2023-06-30T17:21:34Z
dc.date.available2023-06-30T17:21:34Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:137204060:72652746
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3074908
dc.description.abstractGjennom denne bacheloroppgaven skal jeg gå i dybden på hvordan en film som La Haine (Kassovitz, 1996) klarer å utløse følelser hos seere fra over hele verden gjennom stil og fortelling. Hva er det som gjør dette til et bra medie fra en reflektert og følelsesladd virkelighet gjennom fremstilling? Hva er det Kassovitz gjør riktig gjennom regisseringen sin? For å kunne få en større forståelse på hvordan denne filmen treffer tilskuerposisjonen, vil jeg bryte ned flere film elementer, som for eksempel gjøre rede for kompleksiteten til hver enkel karakter og deres dynamikk i scener. Oppgaven vil til sammen se på historiens beskjed og hva som blir slutt tankene man sitter igjen med når rulleteksten går.
dc.description.abstractThroughout my bachelor thesis, I will go in depth on how a film like La Haine (Kassovitz, 1996) manages to trigger emotions in viewers from all over the world through style and narrative. What makes this a good medium from a reflected and emotional reality through representation? What is Kassovitz doing right through his directing? To gain a greater understanding on how this film hits the spectator position, I will break down several film elements, like, for example, the complexity of each individual character and their dynamics in scenes. The assignment will look at the story's message and what will end up being the thoughts you are left with when the scrolling text ends.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleLa Haine: Kunsten av å reflektere en gjentagende virkelighet
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel