Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorØverbekk, Marlene
dc.contributor.authorKjelaas, Irmelin
dc.date.accessioned2023-03-02T12:18:41Z
dc.date.available2023-03-02T12:18:41Z
dc.date.created2022-06-09T02:55:26Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationNOA - Norsk som andrespråk. 2022, 38 (1), 65-96.en_US
dc.identifier.issn0801-3284
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3055360
dc.description.abstractDenne artikkelen beskriver hvordan sju polskspråklige grunnskoleelever erfarer det å være polsk og minoritetsspråklig i norsk skole. Med utgangs­punkt i en kvalitativ intervjuundersøkelse og ved hjelp av sosiokulturelle teorier om diskurs- og språklæring belyser artikkelen hva elevenes skoleerfaringer forteller om sammenhengen mellom innpass i norskspråklige diskursfellesskap, identitet og investering i norsklæring.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNovus Forlagen_US
dc.relation.urihttp://ojs.novus.no/index.php/NOA/article/view/2105
dc.rightsNavngivelse-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.no*
dc.title«To, że będę się nauczać nowych słów, jaką mają tradycję, co robią Norwedzy. Warto się uczyć nowych języków». En studie av sju polskspråklige elevers erfaringer med innpass, identitet og investering i norskspråklige fellesskapen_US
dc.title.alternative«To, że będę się nauczać nowych słów, jaką mają tradycję, co robią Norwedzy. Warto się uczyć nowych języków». En studie av sju polskspråklige elevers erfaringer med innpass, identitet og investering i norskspråklige fellesskapen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber65-96en_US
dc.source.volume38en_US
dc.source.journalNOA - Norsk som andrespråken_US
dc.source.issue1en_US
dc.identifier.cristin2030344
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal