Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKolaas, Solveig Salthammer
dc.contributor.authorAngelo, Elin
dc.date.accessioned2023-01-31T13:23:47Z
dc.date.available2023-01-31T13:23:47Z
dc.date.created2022-06-14T22:35:20Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationNorsk pedagogisk tidsskrift. 2022, 106 (2), 145-158.en_US
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3047458
dc.description.abstractHensikten med denne artikkelen er å undersøke læreres oppfatninger av betydninger ved valgfaget produksjon for scene i ungdomsskolen. Datamaterialet for artikkelen er generert gjennom en landsomfattende spørreskjemaundersøkelse våren 2019, og analysen er informert av konstant komparativ analyse fra grounded theory, med syntetisering, integrering og sammenkobling av identifiserte koder og kategorier. Tidligere forskning om kunstfag i skolen danner teoretisk bakgrunn for diskusjon og utvikling av kjernekategorien samkunst som danning og livsmestring, som beskriver hvordan samkunstlig arbeid i faget produksjon for scene tilskrives betydning for danning og livsmestring.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.titleSamkunst for selve livet: Om danning og livsmestring i valgfaget produksjon for sceneen_US
dc.title.alternativeSamkunst for selve livet: Om danning og livsmestring i valgfaget produksjon for sceneen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionacceptedVersionen_US
dc.source.pagenumber145-158en_US
dc.source.volume106en_US
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriften_US
dc.source.issue2en_US
dc.identifier.doi10.18261/npt.106.2.6
dc.identifier.cristin2031894
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel