• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kommersiell kontra statlig kjendisdeltakelse

Kobberød, Guro
Master thesis
Thumbnail
URI
https://hdl.handle.net/11250/3028505
Date
2022
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for kunst- og medievitenskap [1081]
Description
Full text not available
Abstract
Denne masteroppgaven omhandler kjendisene som deltar i realityseriene Mesternes Mester og Landskampen, og hvordan deres respektive TV-kanaler, offentlige finansierte NRK og kommersielt finansierte TV2, bruker kjendisene til sin fordel ved hjelp av produktplassering og skjult reklame. Oppgaven fokuserer også på hvordan deltakerne drar nytte av å medvirke i Mesternes Mester og Landskampen, og hvordan dette er med på å forhøye deres kjendisstatus. For å kartlegge kjendisenes status før og etter deltakelsen på best mulig vis er teorien om at alle kjendiser til stadighet befinner seg på et eller flere av seks stadier i en berømmelsessyklus brukt (Deller, 2016). Oppgaven gjør også rede for mediediskursen rundt kjendisdeltakerne og seriene i form av anmeldelser, nettartikler, og brukerkommentarer publisert på internett. Målet er å redegjøre for hvorfor TV-kanaler produserer realityserier med kjendisdeltakere, og hvorfor kjendisene fortsetter å delta.
 
This master thesis deals with the celebrities who participate in the reality series Mesternes Mester og Landskampen, and how their respective TV-channels, the publicly funded NRK and the commercially funded TV2, use the celebrities to their advantage through product placement and hidden advertising. The thesis also focuses on how the contestants benefits from participating in Mesternes Mester and Landskampen, and how this helps to increase their celebrity status. To map out the status of celebrities before and after the participation in the best possible way, the theory that all celebrities are constantly at one or more of six stages in a fame cycle is used (Deller, 2016). The thesis also describes the media discourse around the celebrity contestants and the series in form of reviews, online articles, and user comments published on the internet. The goal is to figure out why TV-channels produce reality series with celebrity contestants, and why celebrities continue to participate.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit