Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAnne Sofie Samuelsen
dc.contributor.authorLoretta Vorsmann
dc.date.accessioned2022-10-07T17:34:13Z
dc.date.available2022-10-07T17:34:13Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:110002054:64607006
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3024795
dc.description.abstractDenne oppgaven har til hensikt å belyse problemstillingen; «Hvordan kan veiledning fra PP-rådgivere bidra til større vektlegging på systemrettet arbeid for å øke kvaliteten på det allmennpedagogiske tilbudet i barnehagen?» Masterprosjektet har en kvalitativ tilnærming og bygger semistrukturert intervju. For å hente inn datamateriell har det blitt intervjuet fire ulike erfarne PP-rådgivere. Informantene har ulik bakgrunn og erfaring, dermed har de delt sine perspektiver ut ifra deres tidligere erfaringer og tanker. Gjennom tre hovedkategorier blir de empiriske funnene presentert. Kategoriene lyder som følger; «Veiledning», «Systemrettet arbeid» og «Inkludering». Hver sin hovedkategori blir presentert gjennom ulike underkategorier som blir relevant for å holde den røde tråden. Funnene viser til at informantene er svært opptatt av kvalitet i barnehagen og hvordan det kan løftes via refleksjon i veiledningssituasjoner. Informantene legger vekt på viktigheten av å jobbe systematisk og hvordan det kan påvirke det allmennpedagogiske tilbudet.
dc.description.abstractThis thesis aims to shed light on the problem; «How can guidance from PP-counselors contribute to greater emphasis on system-oriented work to increase the quality of the general educational offer in the kindergarten?» The master's project has a qualitative approach and builds a semi-structured interview. In order to collect data material, four different experienced PP advisers have been interviewed. The informants have different backgrounds and experiences, thus they have shared their perspectives based on their previous experiences and thoughts. The empirical findings are presented through three main categories. The categories read as follows; «Guidance», «System-oriented work» and «Inclusion». Each main category is presented through different subcategories that become relevant to keep the common thread. The findings indicate that the informants are very concerned about quality in the kindergarten and how it can be lifted through reflection in supervision situations. The informants emphasize the importance of working systematically and how it can affect the general educational offer.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleSystemrettet arbeid for en inkluderende allmennpedagogikk
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel