Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorGiannakos, Michail
dc.contributor.advisorPapamitsiou, Zacharoula
dc.contributor.authorBø, Edvard Mattias
dc.date.accessioned2022-10-07T17:31:10Z
dc.date.available2022-10-07T17:31:10Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:112296943:31744618
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3024689
dc.description.abstractSmartU er et adaptivt selvevalueringssystem som er laget for å hjelpe studenter å lære samtidig som det er motiverende og engasjerende. Denne oppgaven beskriver hvordan et dashbord for lærere ble utviklet og testet i dette systemet. Ved å lage et dashbord, kan lærere få oversikt over hvordan oppgavene gjør det, og om studentene forstår pensum. På denne måten kan de forbedre kvaliteten på spørsmålene ved hjelp av dashbordet, og dermed hjelpe studentene med å lære mer og forstå bedre. Denne forskningen undersøker hvordan visuell analyse kan hjelpe lærere å følge med på fremgangen til studenter som bruker adaptiv evaluering. For å utforske dette ble et dashbord utviklet og testet på deltakere med undervisningserfaring. Data ble anskaffet gjennom en spørreundersøkelse, intervju og observasjonsdata fra brukertester. Resultatene fra dataanalysen indikerer at lærerne syns dashbordet var nyttig, brukervennlig og motiverende å bruke.
dc.description.abstractSmartU is an adaptive self-assessment system built to help students learn while fostering motivation and engagement. This thesis describes the design of a teacher dashboard for use within this system. The dashboard will support the teacher to get an overview of how the quizzes and questions are used and whether the students understand the educational material. Thus, the teacher can improve the quality of the questions by utilizing the dashboard, and can further help students in their learning. The thesis investigates how visual analytics can help teacher monitor the progress of students who use adaptive assessment. To address this, the dashboard was created, and tested on participants with teaching experiences. Data was collected through questionnaires, interviews and observational data. Results from the data analysis indicate that the teachers found the dashboard to be useful, usable and motivational to use.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleInvestigating the effects of visualizations in teacher dashboards for adaptive self-assessment systems
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel