Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRemøy, Kent Nerland
dc.contributor.authorNilssen, Egil Grov
dc.contributor.authorSteindal, Simon
dc.date.accessioned2015-09-28T11:31:49Z
dc.date.available2015-09-28T11:31:49Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/302205
dc.description.abstractDenne oppgaven omhandler formidlingen av rapporteringsrutiner og regelverk fra den norske sjøtrafikksentraltjenesten til nautiske publikasjoner. Det er flere nautiske publikasjoner som formidler denne type informasjon. Eksempel på publikasjoner er Admiralty, World VTS Guide, Den Norske Los og Kystverkets nettsider. Kystverket er etaten som drifter og er ansvarlig myndighet for sjøtrafikksentraltjenesten i Norge. Gruppen ble gjort oppmerksom på at det eksisterer differanser i fremstilt informasjon i de forskjellige publikasjonene om hvordan et fartøy skal rapportere og forholde seg til sjøtrafikksentralene. På bakgrunn av denne informasjonen, ville gruppen avdekke hvilke type differanser som eksisterer, og hvem som er ansvarlig for disse. Fremgangsmåte Gruppen valgte å bruke analytisk metode for å kartlegge og sammenligne informasjon i publikasjonene som omhandler de norske sjøtrafikksentralene. Det ble samlet inn informasjon som de fire nevnte publikasjonene presenterer om sjøtrafikksentralene på Fedje, Kvitsøy, Vardø, Horten/Oslofjorden og Brevik. For å innhente gjeldende og korrekte rutiner, bestemte gruppen seg for å reise til Fedje sjøtrafikksentral. Der fikk gruppen intervjue trafikkleder Knut Bakkebø og samtidig observert hvordan arbeidet på sjøtrafikksentralen foregikk. Etter besøket på Fedje foretok gruppen et telefonintervju med avdelingssjef for kompetansesenteret ved senter for Los og VTS i kystverket, Jon Leon Ervik. Intervjuet ble utført med hensikt i å undersøke om Kystverket er kjent med differansene i informasjon fremstilt i publikasjonene. I tillegg var gruppen interessert i å vite om Kystverket har etablerte rutiner for formidling av oppdatert informasjon til nautiske publikasjoner. Resultat Det er avdekket flere differanser i informasjon fremstilt om de norske sjøtrafikksentralene i de nautiske publikasjonene. Differansene er spesielt knyttet til informasjon som omhandler sjøtrafikksentralenes VHF-arbeidskanaler og soneinndeling. De beskrevne differansene blir nøye drøftet i kapitel 7.0. Det ble avdekket at Kystverket har et forbedringspotensial når det gjelder formidling av informasjon til nautiske publikasjoner.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectTrafikknb_NO
dc.subjectNautisk publikasjonnb_NO
dc.subjectSjøtrafikksentralnb_NO
dc.subjectKystverknb_NO
dc.titleSjøtrafikksentraltjenesten i Norgenb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Technology: 500::Building technology: 530::Building, construction and transport technology: 532nb_NO
dc.source.pagenumber66nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge