dc.contributor.advisor | Brandtsegg, Øyvind | |
dc.contributor.author | Dale, Håkon | |
dc.date.accessioned | 2022-09-07T17:21:56Z | |
dc.date.available | 2022-09-07T17:21:56Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier | no.ntnu:inspera:111371439:22387702 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3016399 | |
dc.description | Full text not available | |
dc.description.abstract | Hensikten med mitt masterprosjekt er å skape og implementere lydeffekter i et futuristisk dataspill. Prosjektet er resultatet av et internship hos Riddlebit Software, hvor jeg har gjort lydlig arbeid til spillet Setback. Spillet er et flerspiller førstepersonsskytespill, hvor målet er å overleve hver runde ved å bevege seg inn i en trygg sone. Andre spillere kan fjerne deg fra den trygge sonen ved å skyte på deg, noe som aktiverer et «setback» som plasserer spilleren tilbake til en tidligere posisjon. | |
dc.description.abstract | The purpose of my master’s project is to create and implement sound effects into a futuristic video game. The project is the result of an internship at Riddlebit Software, where I have done audio work for the game Setback. The game is a multiplayer first-person shooter, where the goal is to survive every round by moving into a safe zone. Other players can remove you from the safe zone by shooting at you, which activates a «setback» which places the player back to an earlier position. | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Design og implementasjon av lydeffekter i et futuristisk dataspill | |
dc.type | Master thesis | |