Design og implementasjon av lydeffekter i et futuristisk dataspill
Master thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3016399Utgivelsesdato
2022Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Institutt for musikk [512]
Beskrivelse
Full text not available
Sammendrag
Hensikten med mitt masterprosjekt er å skape og implementere lydeffekter i et futuristisk dataspill. Prosjektet er resultatet av et internship hos Riddlebit Software, hvor jeg har gjort lydlig arbeid til spillet Setback. Spillet er et flerspiller førstepersonsskytespill, hvor målet er å overleve hver runde ved å bevege seg inn i en trygg sone. Andre spillere kan fjerne deg fra den trygge sonen ved å skyte på deg, noe som aktiverer et «setback» som plasserer spilleren tilbake til en tidligere posisjon. The purpose of my master’s project is to create and implement sound effects into a futuristic video game. The project is the result of an internship at Riddlebit Software, where I have done audio work for the game Setback. The game is a multiplayer first-person shooter, where the goal is to survive every round by moving into a safe zone. Other players can remove you from the safe zone by shooting at you, which activates a «setback» which places the player back to an earlier position.