Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGorseth, Silje
dc.contributor.authorOpsal, Kristine
dc.contributor.authorStrømstad, Pernille Berg
dc.date.accessioned2015-09-24T08:07:14Z
dc.date.available2015-09-24T08:07:14Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/301515
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven har vi gjennomført en spørreundersøkelse for å analysere faktorer som er viktige når det gjelder kjøp av barnevogner. Vi har tatt for oss forbrukere av Stokkevogner, samt forbrukere av andre vogner, for å kartlegge hva disse gruppene prioriterer og hvilke preferanser de har når de skal velge barnevogn. Med teori om forbrukeratferd og produktledelse belyser vi problemstillingen vedrørende kjøp av barnevogner, og ser på hvordan barnevognsprodusenter kan bedre sin markedsposisjon. Gjennom en kvantitativ analyse med 903 respondenter har vi fått innblikk i hva som er utslagsgivende faktorer for kjøp av barnevogner, samt hvilke egenskaper som verdsettes ved en vogn. Ved å gjennomføre denne analysen har vi også fått inngående kunnskap om Stokke® sine barnevogner, og innblikk i hvordan disse passer inn i det norske markedet. Analysen og det komparative studiet viser at funksjonalitet og kvalitet var de to faktorene som skilte seg mest ut når det gjelder kjøp av vogn. På den andre siden viste det seg at pris og merke på vognen var de minst viktige faktorene. Vi ser at forbrukerne av de forskjellige vognmerkene i stor grad har de samme preferansene på barnevogner, at mye handler om smak og behag, men at sikkerhet for barnet kommer i første rekke.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectBarnevognnb_NO
dc.subjectBrand awarenessnb_NO
dc.subjectProduct evaluationnb_NO
dc.subjectForbrukeratferdnb_NO
dc.subjectProduktledelsenb_NO
dc.titleFaktorer som påvirker valg av barnevogner : en komparativ studie av barnevognsforbrukere på det norske markedetnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213nb_NO
dc.source.pagenumber45nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge