Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorTorkildsen, Hermund André
dc.contributor.authorHystad, Marit
dc.date.accessioned2022-07-21T17:21:14Z
dc.date.available2022-07-21T17:21:14Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:104870348:64152912
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3007653
dc.description.abstractI lys av dei nye kompetansemåla om programmering i skulen, har kunnskap om algoritmisk tenking aldri vore meir dagsaktuell. Føremålet med denne studien er å undersøke kva som kjenneteiknar elevane på 9. trinn sin bruk av algoritmisk tenking når dei arbeider med oppgåver basert på vilkår. Masteroppgåva grunner i et konstruktivistisk læringssyn og bygger på Brennan & Resnick (2012) sitt rammeverk om algoritmisk tenking. Dette er ein kvalitativ studie der observasjon og elevsvar på oppgåva på papir og ved hjelp av programmering er grunnlaget for datamaterialet, og der oppgåvene var basert på konseptet algoritmisk vilkår. Ein casestudie vart valt som metode slik at ein kunne undersøke kvar gruppe av elever individuelt, og deretter samanlikne dei. Ved å buke ein case metode, var det mogleg å undersøke dei ulike hendingane under observasjonen nøye. Resultata viste eit skilje mellom korleis elevane brukte algoritmisk tenking når dei arbeidde med oppgåver på papir, samanlikna med når dei arbeidde med oppgåver i ein programmeringskontekst. Når elevane arbeide med oppgåver i ein programmeringskontekst så var deira algoritmiske tilnærmingar mykje meir tydeleg enn når dei arbeidde med oppgåver på papir. I drøftinga diskuterte eg desse funna opp mot problemstilinga i oppgåva og studerte deretter korleis algoritmisk tenking kan vera med å styrke dei grunnlegjande ferdighetane til elevane og kjerneelement i matematikk faga. Til slutt vert det reflektert rundt forskingspørsmåla, og belyser nokre interessante tema og spørsmål som kan vera interessant for vidare forsking.
dc.description.abstractConsidering the new competence goals for programming the knowledge about computational thinking never been more important. The goal of this study is to find which characteristics 9th grade students’ display using computational thinking when they are working with conditional problems. The thesis is based on a constructivist view of learning and is built on Brennan & Resnick’s framework for computational thinking. This is a qualitative study where observation and student answers to the problems by hand and with the help of programming tools is the basis of our data. The problems were based on the computational concept of conditionals. To evaluate the students, we chose to do a case study so we could evaluate both groups individually and compare them. By using a case study, it is possible to examine the separate events during observation carefully. The results showed a difference between how the students used computational thinking when they worked with problems by hand and when they used programming. When the students worked on problems with programming their computational thinking was a lot more evident than when they worked with problems by hand. I discussed these findings against my research question and then if computational thinking can strengthen the fundamental skills of the students and contribute to the education of the core principles of the mathematic subject. In the end I reflected on the research questions and shed some light on interesting subjects and questions that could be interesting for further research.
dc.languagenno
dc.publisherNTNU
dc.titleElevar sin bruk av algoritmisk tenkning ved løysing av oppgåver basert på vilkår.
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel