Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMusiol, Hania.
dc.contributor.authorØyan, Camilla Dahl.
dc.date.accessioned2022-07-20T17:20:08Z
dc.date.available2022-07-20T17:20:08Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:106682281:69705152
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3007372
dc.description.abstractDenne oppgaven har som mål å utforske ‘instapoesi’ som poetisk sjanger, Instagram som sosialt medium og hvordan Instagram påvirker den populære instapoeten Rupi Kaur sin poesi hva gjelder temaene i denne typen poesi ved å konsultere faglitteratur av Pâquet, Manning og Banet-Weiser i tillegg til artikler fra populærkulturelle nettmagasiner. Rent spesifikt utforsker denne oppgaven markedsføringen og ‘brandingen’ av Kaur, dannelsen av såkalte ‘cyber-søsterskap’ i hennes kommentarfelt samt Kaur sin bruk av samlende litterært språk i sin poesi. Den konkluderer med å ta for seg hvordan Kaur sin tilstedeværelse på nett påvirker instapoesi som poetisk sjanger og hvordan Instagram påvirker Kaur som poet.
dc.description.abstractThis thesis focuses on ‘instapoetry’ as a genre, Instagram as a social medium and how Instagram influences popular instapoet Rupi Kaur’s poetry regarding the poem’s themes using the research of Pâquet, Manning and Banet-Weiser in addition to articles from popular culture magazines. Specifically, it examines the marketing and self-branding of Kaur, the cyber-sisterhoods created in her Instagram comment section as well as Kaur’s use of unifying language in her poetry. It concludes with an assessment of how Kaur’s online persona influences the subgenre of instapoetry and how Instagram influences Kaur as a poet.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titlePicture perfect poetry: How the curated medium of Instagram affects the new poetic subgenre 'instapoetry' and how instapoet Rupi Kaur's poetry reflects her self-branding and social media presence.
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel