Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEik-Nes, Trine Tetlie
dc.contributor.authorSkauge, Håkon Nøst
dc.contributor.authorTroøyen, Robin Løvoll
dc.contributor.authorHalvorsen, Tor-Arne
dc.date.accessioned2022-07-20T17:19:18Z
dc.date.available2022-07-20T17:19:18Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:111435329:111443237
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3007340
dc.description.abstractAbstrakt Hensikt Hensikten med denne bacheloroppgaven er å kunne se på hvilke sammenhenger det er mellom kreative gruppeaktiviteter og sosial inkludering for personer med schizofreni. Metode Bacheloroppgaven følger stegene i scoping review for å systematisk innhente litteratur. Fem ulike artikler ble valgt ut ifra de tre ulike databasene Pubmed, Sage og Oria. Deretter ble analysestrategien for systematisk tekstkondensering fulgt for å analysere og sortere funn. Resultat Funnene ble delt inn i tre ulike underkategorier som vi fant at belyste sosial inkludering. Dette var sosiale relasjoner, personlig velvære og sosial aksept. Konklusjon Ved å tilrettelegge omgivelsene som kreative gruppeaktiviteter utføres i, kan ergoterapeuter hjelpe personer med schizofreni til å etablere gode rutiner, skape nye roller, forbedre sosiale relasjoner og utvide sitt sosiale nettverk. Dette kan bidra til at schizofrene blir mer inkludert og får økt mulighet til sosial deltakelse i samfunnet. Nøkkelord Schizofreni, sosial inkludering, kreative gruppeaktiviteter, sosiale relasjoner, sosial aksept.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.title“Hvilke sammenhenger er det mellom bruk av kreative gruppeaktiviteter og sosial inkludering for personer med schizofreni?”
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel