• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for lærerutdanning
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for lærerutdanning
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Using Digital Game-Based Language Learning for Developing English Language Skills - A Mini Scoping Review

Berthelsen, Hanifa Anna
Master thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:110275169:3111956.pdf (7.665Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3006452
Date
2022
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for lærerutdanning [4179]
Abstract
Bruken av digitale spill i undervisningssammenheng har blitt en verdensomspennende pedagogisk tilnærming. Digitale spill kan gjøre læring morsommere og mer engasjerende, men det kan også ta bort noe av alvoret og stresset enkelte elever kan forbinde med mer tradisjonell klasseromsundervisning. I løpet av de siste tiårene har digital spill-basert læring blitt mer populært, også i klasserom hvor engelsk undervises som et fremmedspråk. Som et resultat har forskningsfeltet på dette temaet blitt utvidet og mer omfattende. Denne studien er en mini scoping review, og den har som mål å gi en oversikt over tilgjengelig litteratur som diskuterer digital spill-basert læring som tema. Mer spesifikt gir den en oversikt over studier som undersøker hvordan digitale spill kan tilrettelegge for utviklingen av engelske språkferdigheter i engelskklasserommet. Totalt 20 studier er gjennomgått, og resultatene indikerer at: 1) de fleste studiene om digital spill-basert læring ble utført i 2020 og 2021, 2) flertallet av studiene ble utført i Asia, nærmere bestemt i Taiwan, 3) de fleste deltakerne var mellom 5 og 13 år, 4) de fleste studiene tok i bruk en kvantitativ metodikk (eksperimentell design), der bruk av tester var den hyppigste datainnsamlingstilnærmingen, 5) de fleste studiene hadde en liten utvalgsstørrelse, 6) ordforråd var den engelske språkferdigheten som hyppigst ble fokusert på, 7) flest seriøse spill ble identifisert, 8) i de analyserte studiene kunne det ikke påvises noen sammenheng mellom spill-sjanger og utvikling av engelske språkferdigheter, 9) men heller en sammenheng mellom spill-elementer og utvikling av engelske språkferdigheter.

Nøkkelord: Digitale spill, digital spill-basert læring, engelsk som fremmedspråk, digital spill-basert språklæring
 
The use of digital games in educational contexts has become a worldwide pedagogical approach. Digital games can make learning more fun and engaging, but they can also take away some of the seriousness and stress some pupils may associate with more traditional classroom instruction. Over the last few decades, digital game-based learning has become more popular, also in the English as a foreign language classroom. As a result, the field of research on the topic have expanded and become more extensive. This study is a mini scoping review, and it aims to provide an overview of available literature discussing the topic of digital game-based language learning. More specifically, it provides an overview of studies that examine how digital games can facilitate the development of English language skills in the EFL classroom. A total of 20 studies have been reviewed, and results indicate that: 1) most digital game-based language learning studies were conducted in 2020 and 2021, 2) the majority of studies were conducted in Asia, more specifically in Taiwan, 3) most participants were aged between 5 and 13 years, 4) most studies adopted a quantitative methodology (experimental design), and tests were the most frequent data collection approach, 5) most studies had a small sample size, 6) vocabulary was the English language skill most frequently focused upon, 7) mostly serious games were identified, 8) in the analyzed studies, no connections could be identified between game genres and the development of English language skills, 9) but rather a connection between game elements and the development of English language skills.

Keywords: Digital games, digital game-based learning, English language skills, English as a foreign language, digital game-based language learning
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit