Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAllen, Carly Grace
dc.contributor.authorBerger, Anemone Roland
dc.contributor.authorStenersen, Anne Kine Støa
dc.contributor.authorStousland, Selma Ehrnst
dc.date.accessioned2022-07-15T17:21:18Z
dc.date.available2022-07-15T17:21:18Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:106254969:111898838
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3005950
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractProsjektet markerer en avslutning av bachelorstudiet i interaksjonsdesign ved NTNU i Gjøvik. Dette prosjektet tar for seg digitalt utenforskap med et spesielt fokus på hvordan innvandrerkvinner med ikke-vestlig bakgrunn opplever denne samfunnsutfordringen. Oppdragsgiver for prosjektet er Gjøvik kommune. Problemstillingen som er forsøkt besvart er: «Hvordan kan vi bidra til at innvandrerkvinner fra ikke-vestlige land får en mulighet til å få fleksibel veiledning og bli digitalt inkludert?». For å undersøke dette har vi benyttet designmetodikk. Det er benyttet både kvalitativ og kvantitativ metode for å samle innsikt om målgruppen og tema. De viktigste funnene ble tatt med videre for å definere problemstillingen og målgruppen ytterligere. Etter dette har vi vært gjennom en ideeringsfase der vi kom frem til mange ideer og løsninger. Dette førte til en digital løsning, implementert i Gjøvik kommunes nettside. Vi har vurdert denne til å svare på noen av brukerens behov om oversetting og fleksibilitet når det kommer til opplæring og veiledning. For å visualisere løsningen ble det laget en digital prototype. Denne ble ble testet før den ble iterert og utviklet til hi-fi prototype.
dc.description.abstractThis project marks the end of the bachelor's degree in interaction design at NTNU in Gjøvik. It addresses the digital divide with a focus on how immigrant women with non-western backgrounds experience the challenge this brings. The employer for this project is Gjøvik municipality. The problem statement that this project will try to answer is: «How can we contribute so that women with non-western background can receive flexible guidance and be included digitally?». To research this, we have used design methodology. Both qualitative and quantitative methods have been used to gather insight in the target group and topic. The most important findings were taken further to define the problem and target group. After this, the project had an ideation phase where we generated many ideas and solutions. This led to a digital solution that can be implemented in Gjøvik Kommune’s webpage. We have considered this to answer to some of the user’s need for translation and flexibility when it comes to training and guidance. To visualize the solution, a digital prototype was created. This was tested before it was iterated and developed into a hi-fi prototype.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleDigital inkludering i Gjøvik kommune
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel