Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBjerck, Mari
dc.contributor.authorThorsen, Johannes Østreborge
dc.contributor.authorStormo, Linde Helene
dc.contributor.authorPaulsen, Magnus
dc.contributor.authorUberg, Sine
dc.date.accessioned2022-07-15T17:21:18Z
dc.date.available2022-07-15T17:21:18Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:106254969:111898823
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3005949
dc.description.abstractTema: Venteromsopplevelser Tittel: Rett informasjon, på rett sted, til rett tid. Dato: 13.05.2022 Deltakere: Johannes Østreborge Thorsen, Linde Helene Stormo, Magnus Paulsen og Sine Uberg. Oppdragsgiver: Institutt for helsevitenskap i Gjøvik (IHG), v/universitetslektor Kristin H. Hansen Veileder: Mari Bjerck Stikkord: Venterom, legesenter, tjenestedesign, opplevelse av sammenheng, trygghet, interaksjonsdesign, prototyping Antall sider: 97 + 44 Antall vedlegg: 16 Oppdragsgiver for dette prosjektet, er Institutt for helsevitenskap i Gjøvik (IHG), v/universitetslektor Kristin H. Hansen ved NTNU i Gjøvik, og prosjektet ble gitt på bakgrunn av temaet venteromsopplevelser, som et negativt ladet begrep. Gjennom brukersentrert og smidig designmetodikk fra interaksjonsdesign og tjenestedesign, kombinert med teori fra psykologien, er brukerbehov gjennom fastlegetjenesten kartlagt. Double Diamond er benyttet som rammeverk for gjennomføringen, sammen med brukersentrerte metoder. Fra psykologien er begrepet trygghet fra Abraham Maslows behovspyramide, og opplevelse av sammenheng (OAS) fra Aaron Antonovsky lagt til grunn. Rett informasjon, på rett sted, til rett tid, er et konsept basert på problemstillingen: «Hvordan kan vi skape forutsigbarhet i den helhetlige fastlegetjenesten, slik at den bidrar til økt trygghet for pasienten», hvor brukerbehov er avdekket og definert. Resultatet kan benyttes som en manual innenfor offentlig og privat sektor, i tillegg til andre organisasjoner som har prosesser hvor venterom er en del av det brukeren må forholde seg til.
dc.description.abstractSubject: Waiting room experiences Title: Right information, in the right place, at the right time Date: 13.05.2022 Participants: Johannes Østreborge Thorsen, Linde Helene Stormo, Magnus Paulsen and Sine Uberg Assignment issued by: Department of Health Sciences in Gjøvik (IHG), university lecturer Kristin H. Hansen Advisor: Mari Bjerck Keywords: Waiting room, medical clinic, service design, sense of coherence, security, interaction design, prototyping Pages: 97 + 44 Attachments: 16 The Institute of Health Science in Gjøvik (IHG), represented by university lecturer Kristin H. Hansen at NTNU in Gjøvik, issued this assignment, and the project background is the negatively charged term waiting room experiences. Through user centered and lean design methods from interaction design and service design, combined with theory from psychology, the user needs at general practitioners are mapped out. Double Diamond is used as a framework to carry out the execution of the project, as well as user centered methods. Terms such as security from Abraham Maslow's hierarchy of needs, and sense of coherence (SOC) from Aaron Antonovsky are explained in the context of design. “Right information, in the right place, at the right time” is a concept based on the problem: “How can we create predictability in the whole general practitioner service, so it contributes to higher security for the patient”, where user needs are uncovered and defined. The result can be used as a manual in public and private practice, in addition to other organizations that have processes where waiting rooms are involved in the user experience.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleRett informasjon, på rett sted, til rett tid
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel