Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorWen, Shao-Fang
dc.contributor.authorHatlem, Thea Fritzvold
dc.contributor.authorRønningstad, Emma
dc.contributor.authorØverstad, Anett Voldheim
dc.date.accessioned2022-07-14T17:19:17Z
dc.date.available2022-07-14T17:19:17Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:106261571:112575865
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3005520
dc.description.abstract"Escaperom - et effektivt læringsverktøy?" handler om hvorvidt det er mulig å utforme escaperom - et hovedsaklig fysisk fenomen, til å bli et effektiv virtuelt læringsverktøy for Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HF (HDO). Oppgaven bruker relevant teori om e-læring, seriøse spill og eksisterende rammeverk for fysiske escaperom, for å lage et rammeverk tilpasset både virtuelle escaperom og HDO. I tillegg er det blitt benyttet dagsaktuelle risiko- og trusselvurderinger, for å sikre at innholdet i escaperommene er relevant for de cybersikkerhetstruslene HDO står ovenfor i dag. Resultatene tyder på at escaperom kan være et effektivt læringsverktøy og at det i tillegg er noe som blir oppfattet som gøy. Men det er vanskelig å konkludere med at det faktisk er effektivt læringsverktøy uten mer omfattende testing.
dc.description.abstract"Escape room - an effective learning tool?" deals with the issue of whether it is possible to design an escape room - primarily a physical phenomenon, as an effective virtual learning tool for Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HF (HDO). The thesis uses relevant theory about e-learning, serious games and existing frameworks for physical escape rooms in order to create a framework designed specifically for virtual escape rooms and HDO. In addition to this, current threat and risk assessments have been used to ensure that the content of the escape rooms is relevant to the cyber security threats facing HDO today. The results suggests that escape rooms can be an effective learning tool, in addition to being something fun. But it is difficult to come to a final conclusion in regards to it being an effective learning tool, without more extensive testing.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleEscaperom - et effektivt læringsverktøy?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel