• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Simulator for Lokførerskolen

Ip, Marco; Karpowicz, Michael-Angelo; Kragset, Julian
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:106258674:111730150.pdf (15.27Mb)
no.ntnu:inspera:106258674:111730150.zip (55.39Kb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3005202
Date
2022
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for datateknologi og informatikk [5023]
Abstract
DeskSim er et togsimuleringsprogram skapt i jMonkeyEngine av Lokførerskolen, som har formålet å lære studenter prinsippene av togkunduktering gjennom å gi dem et tryggt miljø hvor de kan få førstehånds erfaring. Vi ble gitt i oppgave av Lokførerskolen å demonstrere de grunnleggende funksjonalitetene til DeskSim i en ny spillmotor. I denne rapporten vil vi beskrive hvordan vi implementerte viktige komponenter av DeskSim i Unity spillmotoren, og beskrive framtidlige steg som kan gjøres for å finalisere prosjektet og implementere ting ønsket av Lokførerskolen. Formålet med denne rapporten er å detaljere hva vi har gjort for å vise at det er mulig å gjenskape DeskSim i Unity.
 
DeskSim is a train simulation game created in jMonkeyEngine by Lokførerskolen, where the objective is to teach students the principles of train conducting while giving them a safe environment to collect first-hand experience. We were tasked by Lokførerskolen with demonstrating the core functionalities of DeskSim in a new game engine. In this report, we will describe how we implemented core components of DeskSim in the Unity game engine, as well as detail the future steps that can finalize the project and implement features desired by Lokførerskolen. The purpose of this is to detail what we have done to show that it is possible to recreate DeskSim in Unity.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit