Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSolstad, Trygve.
dc.contributor.authorGløtheim, Silje.
dc.date.accessioned2022-07-12T17:22:34Z
dc.date.available2022-07-12T17:22:34Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:107175740:33611325
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3004946
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractSubitizing er en iboende egenskap hos oss mennesker. Dette systemet gjør oss i stand til å oppfatte antallet objekter i en liten mengde uten å måtte telle dem. Groupitizing avhenger av subitizing, og angår utnyttelse av grupperingssignaler i kvikkbilder. I denne studien skal jeg dra nytte av subitizing- og groupitizing-fenomenene, ved å stimulere elevene med kanoniske prikkemønster i kvikkbilder. Studiens formål er å undersøke hvordan elevenes matematiske tankegang blir støttet gjennom grupperingene i kvikkbildene. På bakgrunn av det brukte jeg en blandet metode, der jeg hentet inn data gjennom en elektronisk test og intervju av elevenes strategier. Konklusjonen var at elevene ble ledet av grupperingen i kvikkbildene mot bestemte settkombinasjoner av distributiv lov, som deretter påvirket estimeringsprosessen til elevene.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleHvordan kan bruk av kvikkbilder med konfigurerte terninger støtte den matematiske tankegangen hos åtte åttendeklassinger.
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel