Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorJørgensen, Guro.
dc.contributor.authorRessås, Ida Marie.
dc.date.accessioned2022-07-09T17:23:42Z
dc.date.available2022-07-09T17:23:42Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:110801555:50212518
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3004444
dc.description.abstractI denne oppgaven skal jeg ta for meg en analyse og sammenligning av hvordan museer bruker sosiale medier i dagens digitale samfunn. Oppgaven åpnes med en bakgrunn i hva sosiale medier er og et kapittel som informerer om hva funksjonene og det typiske innholdet er for de sosiale mediene jeg har valgt å se på. Vi går videre til å se på en analyse av innholdet i publiseringene til National Gallery i London og universitetsmuseet i Bergen. Disse museene er valgt for å kunne gi en god bredde i sammenligningen og drøftingen som kommer etter. I konklusjonen kommer jeg frem til at sosiale medier er en vesentlig del av hverdagen til folk flest og at det vil gagne museer og deres formidlingsarbeid å være tilstede på sosiale medier.
dc.description.abstractIn this assignment I will analyze and compare how museums use social media in today’s digital age. The assignment is introduced with a background of what social media is and a chapter with what functions the different platforms offer, as well as what the typical content is. Furthermore we will look into and analyze the contents of the social media platforms of the National Gallery in London and the university museum of Bergen. These museums have been chosen to give a good distance in the comparison and the analysis that comes. In my conclusion I see that social media is a fundamental part of our day-to-day lives, and therefore museums should also be present and active there.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.title#Museum - Hvordan bruker museum sosiale medier i dagens digitale samfunn?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel