Utfordringar ved hardingfelenotasjon med fokus på Griegslåttane
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3003601Utgivelsesdato
2022Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Institutt for musikk [512]
Beskrivelse
Full text not available
Sammendrag
I denne oppgåva har eg sett nærare på kva utfordringar som oppstår når folkemusikk transkriberast. For å komme til botn i dette har eg teke utgangspunkt i dei sytten slåttane Johan Halvorsen noterte ned etter spelemann Knut Dahle i 1901. Desse transkripsjonane har blitt satt kritiske spørsmål ved og i denne teksten poengterer eg nokre av desse. I tillegg reflekterer eg rundt sjølve transkripsjonsprosessen, spør meg kva kulturhistorisk betydning Halvorsen, Grieg og Dahle har hatt og korleis folkemusikken blir påverka når den vert notert på papir. For this paper I have taken a closer look at what challenges that arise when folk music is transcribed. To explore this I have based this paper on the seventeen folk tunes that Johan Halvorsen noted down from the fiddler Knut Dahle in 1901. These transcriptions have been subject of criticism, and in this paper I point out some of these critiques. Furthermore, I reflect on the process of transcription, and question the culturally historical significance that Halvorsen, Grieg and Dahle have had, and how folk music is affected when it is transcribed on paper.