Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHanem, Guri
dc.contributor.authorMellbye, Malin
dc.date.accessioned2022-07-02T17:21:35Z
dc.date.available2022-07-02T17:21:35Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:104603468:67270114
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3002429
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne oppgaven baserer seg på et praksissamarbeid mellom NTNU Oceans og emnet medievitere i praksis. Gjennom teori om forskningskommunikasjon, markedsføring og sosiale medier som kommunikasjonsverktøy, samt en analyse av NTNU Oceans instagramengasjement i løpet av et tre måneders spann vil jeg forsøke å svare på problemstillingen: «Hvordan kan NTNU Oceans kan utnytte sosiale medier-plattformen Instagram for å nå ut til flere studenter, og hvilke tiltak kan gjøres for å øke engasjementet på brukerprofilen deres?». Målet med oppgaven er å gi veiledende råd for noen tiltak NTNU Oceans kan arbeide med for å utnytte Instagram som et kommunikasjonsverktøy. Ved bruk av shot-undersøkelsen og Ipsos' SoMe-tracker vises det at studenter i stor grad er tilstede på Instagram, og har større interesse når innholdet er rettet og relatert mot dem. Gjennom kontinuerlig bevissthet på engasjement kan NTNU Oceans utvikle seg innenfor Instagram, ved å gjøre mer av innhold som gjør det bra, og forbedre innhold som ikke får ønskelig engasjement.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleHvordan kan NTNU Oceans utnytte Instagram for å nå studenter?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel