Hvordan kan NTNU Oceans utnytte Instagram for å nå studenter?
Description
Full text not available
Abstract
Denne oppgaven baserer seg på et praksissamarbeid mellom NTNU Oceans og emnetmedievitere i praksis. Gjennom teori om forskningskommunikasjon, markedsføring ogsosiale medier som kommunikasjonsverktøy, samt en analyse av NTNU Oceans instagramengasjement i løpet av et tre måneders spann vil jeg forsøke å svare på problemstillingen:«Hvordan kan NTNU Oceans kan utnytte sosiale medier-plattformen Instagram for å nå ut tilflere studenter, og hvilke tiltak kan gjøres for å øke engasjementet på brukerprofilen deres?».Målet med oppgaven er å gi veiledende råd for noen tiltak NTNU Oceans kan arbeide medfor å utnytte Instagram som et kommunikasjonsverktøy. Ved bruk av shot-undersøkelsen ogIpsos' SoMe-tracker vises det at studenter i stor grad er tilstede på Instagram, og har størreinteresse når innholdet er rettet og relatert mot dem. Gjennom kontinuerlig bevissthet påengasjement kan NTNU Oceans utvikle seg innenfor Instagram, ved å gjøre mer av innholdsom gjør det bra, og forbedre innhold som ikke får ønskelig engasjement.