Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHanem, Guri Ellen
dc.contributor.authorLuu, Charlotte
dc.date.accessioned2022-07-02T17:21:28Z
dc.date.available2022-07-02T17:21:28Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:104603468:47526328
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3002423
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractSom følge av digitaliseringsprosessen har nyhetsbransjen inntrådt et skifte i måten nyheter rapporters. Norge er det landet med flest betalingsvillige brukere til tross for at det kun er én av tre som betaler for nyheter. Adresseavisen og mange andre mediehus, står overfor en problematikk som omhandler unges betalingsvilje for nyheter. Hvorfor er betalingsviljen begrenset for nyheter, men ikke for underholdningstjenester? Denne bacheloroppgaven undersøker hvorfor betalingsviljen for nyheter er begrenset hos unge voksne, og hvilke tiltak som må iverksettes for å muligens løse denne problematikken. Med utgangspunkt i en praksisperiode hos Adresseavisen, en empirisk spørreundersøkelse, eksisterende teori og tidligere forskning, har jeg forsøkt å tilnærme et svar på dette. Oppgaven finner at interesser og behov har en viktig rolle i betalingsviljen til unge lesere. Derfor er det viktig å tilpasse digitale tjenester etter de unges behov.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleBegrenset betalingsvilje - en utfordring for nyhetsbransjen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel