Show simple item record

dc.contributor.authorHøglo, Ida Margrete
dc.date.accessioned2015-09-10T07:48:41Z
dc.date.available2015-09-10T07:48:41Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/299237
dc.description.abstractDenne oppgaven er en studie av britisk ungdomskultur på 1990-tallet. Oppgaven tar for seg fenomenet "Cool Britannia", hva dette var, hvordan det ble brukt av New Labour før og etter valget i 1997, og om fenomenet lyktes i å bli en del av det britiske samfunn. Som en del av dette diskuterer oppgaven også fenomenet Britpop. This thesis is a study of British youth culture in the 1990s. It investigates the phenomenon of "Cool Britannia", what it was, how it was used by New Labour before and after the 1997 General Election, and if the phenomenon became firmly established in British society. As a part of this, the thesis also discusses the phenomenon of Britpop.nb_NO
dc.language.isoengnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.subjectCoolnb_NO
dc.subjectBritannianb_NO
dc.subjectBritpopnb_NO
dc.titleThe rise and fall of "Cool Britannia'' - British culture and politics in the 1990snb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record