dc.contributor.advisor | Østgaard, Sven. | |
dc.contributor.author | Ulvåg, Snorre. | |
dc.date.accessioned | 2022-02-01T18:29:56Z | |
dc.date.available | 2022-02-01T18:29:56Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier | no.ntnu:inspera:76749986:35571369 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2976492 | |
dc.description.abstract | En stilanalyse av filmene Good Time (Safdie, 2017) og Uncut Gems (Safdie, 2019). Hensikten er å utforske de filmatiske virkemidlene regissørene bruker og effektene de har på publikum. Her bruker jeg hovedsakelig de filmatiske grunnelementene «mise-en-scène», kinematografi, filmlyd, klipping og deres underkategorier. Jeg ønsker å sette lys på hva som kjennetegner og gjør filmene populære gjennom regissørenes personlige stil eller artistiske visjon. Hvordan skaper de uro og angst i nesten hver scene? Til slutt vil jeg se på om filmene har hatt en utvikling eller om de følger en trend. | |
dc.description.abstract | A style analysis of the films Good Time (Safdie, 2017) and Uncut Gems (Safdie, 2019). The purpose is to explore the cinematic tools the directors use and the effects they have on the audience. I'll mainly use the basic cinematic elements «mise-en-scène», cinematography, film sound, editing and their subcategories. I want to shed light on what characterizes and make the films popular through the directors' personal style or artistic vision. How do they create unrest and anxiety in almost every scene? Finally, I will look at whether the films have developed over time or follow a trend. | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Ingen Er Bedre Enn Andre | |
dc.type | Bachelor thesis | |