Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJulnes, Mariann Huse
dc.date.accessioned2015-05-22T13:40:49Z
dc.date.available2015-05-22T13:40:49Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/283990
dc.description.abstractDenne masteroppgaven har benyttet kvalitative og kvantitative undersøkelsesmetoder for å finne svar på problemstillingen ”Service Level Agreement – et ledelses- og kommunikasjonsverktøy for bedre kvalitetsledelse?” Hensikten med masteroppgaven har vært å belyse Service Level Agreement som et ledelsesog kommunikasjonsverktøy, og som et instrument for som kan bidra til bedre kvalitetsledelse Undersøkelsesmetodene består av litteraturstudier, fire casestudier og en spørreundersøkelse, som til sammen gir flere interessante funn rundt problemstillingen. Resultatene fra undersøkelsene bekrefter i stor grad at SLA kan benyttes som et ledelses- og kommunikasjonsverktøy, og at SLA kan bidra til bedre kvalitetsledelse. Dette viser seg i SLA’ens evne til å gi berørte parter en tydelig forståelse for innhold, forventninger og krav i en tjenesteleveranse. Resultatene illustrerer dessuten tydelige forskjeller på bedriftene og personene som undersøkes, og undertegnede håper forskningen kan bidra til å gi et nyansert bilde av SLApraksisen i Facilities Management-bransjen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.subjectKvalitetsledelsenb_NO
dc.subjectService Level Agreementnb_NO
dc.subjectLedelses- og kommunikasjonsverktøynb_NO
dc.subjectBestillerkompetansenb_NO
dc.titleService Level Agreement – et ledelses- og kommunikasjonsverktøy for en bedre kvalitetsledelse?nb_NO
dc.title.alternativeService Level Agreement – a management and communication tool for a better Quality Management?nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Architecture and design: 140nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel