Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorVulchanova, Mila Dimitrova
dc.contributor.advisorBaggio, Giosuè
dc.contributor.authorTangen, Mia
dc.date.accessioned2022-01-12T18:20:28Z
dc.date.available2022-01-12T18:20:28Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:94525564:16525663
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2837179
dc.description.abstractMålet med denne oversiktsartikkelen er å undersøke effektiviteten av bruken av apper i andrespråkslæring, spesielt engelsk som andrespråk. Teoretisk bakgrunn om hvordan barn lærer, og nøyaktig hvordan de lærer et andrespråk er inkludert da det er viktig informasjon som er nødvendig for analysen av hvordan man skal designe, planlegge, og implementere digitale teknologier som apper for å tilrettelegge for andrespråkslæring i henhold til barnas behov. Materialet til denne omfattende, kvalitative oversiktsartikkelen er relevante artikler om emnet som er funnet ved en metode for en systematisk oversikt. Studiene var språkrelaterte og innebar interaksjon med en pedagogisk app. Både studier som involverer første- og andrespråkslæring ble inkludert på grunn av et begrenset antall studier om pedagogiske apper beregnet på andrespråkslæring. Resultatene indikerte at pedagogiske apper kan være effektive for å lære språk, spesielt for utviklingen av lese- og skriveferdigheter og vokabular. Videre antyder diskusjonen av disse resultatene at appene er effektive for andrespråkslæring, så vel som språklæring generelt. Enkelte vilkår må imidlertid være oppfylt. For å konkludere kan pedagogiske apper som er utviklet med barns læring i fokus potensielt bidra til effektiv andrespråkslæring. Likevel må læreren eller forelderen alltid være oppmerksom på barnas læringsutbytte fra disse appene ettersom barn utvikler seg raskt, og læringsbehov og resultater vil endre seg deretter.
dc.description.abstractThe aim of this review is to investigate the efficacy of the use of apps in second language learning, specifically English as a second language. Theoretical background about how children learn, and how exactly they learn a second language is included as it is crucial information necessary for the analysis of how to design, plan, and implement digital technologies such as apps to facilitate second language learning, according to children’s needs. The material of this comprehensive qualitative review are relevant articles on the topic that have been found by a method of a systematic review. The studies were language related and involved interaction with an educational app. Both studies involving first and second language learning were included due to a limited number of studies concerning educational apps intended for second language learning. The results indicated that educational apps can be effective for learning language, especially for the development of emergent literacy skills and vocabulary. Moreover, the discussion of these results suggests that these apps can be used effectively for second language learning as well as language learning in general. However, certain conditions must be met. In conclusion, educational apps developed with children’s learning in focus can potentially contribute to effective second language learning. Nevertheless, the teacher or parent must always pay attention to children’s learning outcomes from these apps as children are quickly developing, and learning needs and outcomes will change accordingly.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleThe Efficacy of Educational Apps in Second Language Learning
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel