Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSand, Kari
dc.contributor.authorLassemo, Eva
dc.contributor.authorVilarinho, Thomas
dc.contributor.authorVis, Anne Carlijn
dc.contributor.authorDas, Anita
dc.contributor.authorMelby, Line
dc.date.accessioned2021-11-24T13:15:24Z
dc.date.available2021-11-24T13:15:24Z
dc.date.created2019-08-16T10:23:57Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-82-14-06774-3
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2831312
dc.description.abstractMålet med denne evalueringen var å vurdere hva som fungerer og ikke fungerer i 12 chat-, svar- og telefontjenester for ungdom som skal samordnes i en felles plattform i 2019 (en del av DIGI-UNG-prosjektet. Data ble samlet inn vha. intervju med tjenestene, workshops med ungdom, survey med brukere av chat, samt bruksdata fra tjenestene. Resultat viser at det er høy faglig kompetanse og erfaringskompetanse blant svarerne i tjenestene; mange brukere ønsker bare noen å prate med; det er en utfordring å ivareta brukermedvirkning pga. at tjenestene er anonyme; ung.no er ifølge ungdom en kjent og nyttig nettside. Anbefalinger for videre arbeid er å tilrettelegge for systematisk kunnskapsdeling på tvers av tjenestene; å utrede muligheter for flere brukerundersøkelser; å bruke mest ressurser på de brukerne som trenger det mest; å automatisere utvalgte tema deler av samtalen; å utvikle et system for enkel tilgang til bruksdata.en_US
dc.language.isomisen_US
dc.publisherSINTEFen_US
dc.titleEvaluering av chat‐, svar‐ og telefontjenesteren_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber56en_US
dc.identifier.cristin1716394
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel