• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for sosialt arbeid
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for sosialt arbeid
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvordan blir samarbeidet mellom barnevernstjenesten og minoritetsfamilier påvirket av kunnskap og gjensidig tillit

Amiri, Mohammad Hossein
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:56776074:22061379.pdf (326.4Kb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2785689
Date
2020
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for sosialt arbeid [1619]
Abstract
Denne bacheloroppgaven handler om hvordan samarbeidet mellom barnevernstjenesten og

minoritetsfamilier blir påvirket av kunnskap og gjensidig tillit. Metoden for denne oppgaven

er litteraturstudie. Oppgaven gjør kort rede for hva det norske barnevernet er og gjør. Videre

presenteres litteratur og teorier om sentrale temaer når det gjelder tillit, emner innenfor

kulturelle aspekter og brukermedvirkning.

Drøftingen belyser at tillit er en grunnleggende faktor for relasjon mellom klienter og

sosialarbeideren for å kunne skape rom for bevegelser og endringer.

Kompetanse om kulter er viktig del av arbeidet med minoritetsfamilier. Kunnskap og

kompetanse om kultur kan forbedre det vanskelige forholdet mellom barnevernet og

minoritetsfamilier og føre til å etablere tillit mellom dem.
 
This bachelor thesis is about how the collaboration between the Child Protective Services and

minority families is influenced by knowledge and mutual trust. The method used is a literature

study. The thesis explains what the Norwegian Child Protective Services is and does. Further

on it presents literature and theories about subjects regarding trust, within the cultural aspect

and empowerment.

The discussion sheds light on trust as a essential element in the relation between the clients

and the social worker to create changes and movement.

To have knowledge about culture is an important part in working with minority families.

Knowledge and skills about culture could improve a difficult relationship between the Child

Protective Services and minority families, and further on establish trust between them.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit