Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHeggem, Reidun.
dc.contributor.authorSmith, Nicolai.
dc.date.accessioned2021-09-28T17:49:45Z
dc.date.available2021-09-28T17:49:45Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:80062743:45016937
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2785065
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractProblemstillingen i denne oppgaven lyder som følgende og er «På hvilken måte opplever elever i grunnskolen kjønnsforskjeller?» Det teoretiske grunnlaget som ligger til grunne, er sentrale teorier som omhandler kjønnsforskjeller mellom gutter og jenter i skolen, og konsekvensene av dette. Videre er det er også brukt sentrale relasjonsteorier for å kunne belyse problemstillingen ytterligere. Datamateriale som er brukt, analysert og knyttet opp imot teoriene er en kvalitativ datainnsamling i form av anonyme elevtekster. Funnene mine viser til at det finnes til dels ganske store kjønnsforskjeller allerede på barneskolen, særlig når det kommer til atferd og relasjon til lærer, og dette korrelerer godt med sentral teori på området. Dette er noe som blir diskutert og problematisert opp imot rapporter som viser en klar trend til at gutter sliter mer på skolen atferdsmessig, faglig og i den relasjonelle biten.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titlePå hvilken måte opplever elever i den norske grunnskolen kjønnsforskjeller?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel