Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSkogan, Anne Mari
dc.contributor.authorFugelsnes, Halvor Hoel
dc.date.accessioned2021-09-28T17:49:02Z
dc.date.available2021-09-28T17:49:02Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:79746478:37649235
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2785015
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne oppgaven er har et focus på Extensive Reading. Jeg vil gå I dybden på emner som omhandler extensive reading, med focus på språktilnærming og utvikling av EFL- elever på ungdomsskolen. Hoveddelen av teksten er en diskusjon av funn fra et intervju med en lærer, så vel som observasjoner gjort av meg, I utføringen av et extensive reading prosjekt under praksisen min. Oppgaven vil bestå av fem deler: Introduksjon, teoretisk rammeverk, metode, resultater og diskusjon, og en konklusjon. I introduksjonen vil jeg presentere min studie og research question. I den teoretiske delen vil jeg presentere relevant teori fra flere kilder, som vil senere bli brukt I møte med diskusjonen. Jeg vi letter dette presentere metodedelen, som består av en presentasjon av mitt intervju og observasjoner. I den neste delen vil jeg gå mer I detalj rundt emnet extensive reading som en strategi for andrespråkslæring, og diskutere det videre, med innspill fra intervju og observasjoner, og eksisterende teori. Jeg vil så konkludere mine funn. Extensive reading er et verdifullt redskap I å utvikle lesingen og språkegenskapene til L2 elever. Hvis det implementers med omtanke, så kan lærere legge opp til sterk fremgang I språktilpasning og læring, gjennom et godt planlagt extensive reading prosjekt, dersom den nødvendige støtten er på plass
dc.description.abstractThis research paper is focused on Extensive reading. I will dive deep into topics surrounding extensive reading, with a focus on language acquisition and development in EFL students in the lower secondary school level. The crux of this paper is a discussion of findings from an interview with a teacher (See Appx. 1), as well as observations done during an extensive reading project conducted by me, during my practicum. The paper will consist of five parts: Introduction, theoretical groundwork, methodology, results and discussion, and a conclusion. In my introduction I will present my thesis and research question at hand. In the theoretical groundwork I will present relevant theory from several sources, which will be used later to cement my claims in the discussion. I will then present my forms of methodology, including a presentation of my own interview and observations. In the next part I will go into detail on the subject of extensive reading as a strategy for language learning, and will discuss it further, with the views of my interviewee and my observations, as well as connect it to existing theory from the theoretical groundwork. I will then conclude my findings. Extensive reading is a valuable tool in developing reading skills as well as language skills in L2 learners. If implemented thoughtfully, teachers can facilitate great development in language acquisition and learning through a planned out extensive reading project, assuming all the necessary support surrounding it is in place.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleExtensive Reading in the EFL Classroom
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel