Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorStormo, Arne
dc.contributor.authorKvitfjell, Johan Henrik
dc.date.accessioned2021-09-28T17:48:39Z
dc.date.available2021-09-28T17:48:39Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:80060232:45039803
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2784985
dc.description.abstractI denne forskningen skulle et utvalg læreres meninger om et undervisningsopplegg måles. Undervisningsopplegget som ble brukt var laget av Mircobit Education Foundation og handlet om kryptografi, som er et tema knyttet til programmering. Det var tre lærere i utvalget og for å måle deres meninger ble de intervjuet om hvordan de opplevde gjennomføringen av økten. I intervjuet skulle det komme frem hva de mente funket bra med undervisningsopplegget og hva som ikke funket. Valget av undervisningsopplegg ble tatt med ideen om at lærerne ville følge opplegge i bakhodet, men det viste seg at lærerne valgte å fjerne deler av økten de ikke likte. Og at de mente det var bedre å lage oppgaver selv for å fylle timen. Lærerne virket fornøyde med timen i sin helhet og snakket positivt om mange av oppgavene i økten, men det kom frem en del kritikk mot den opprinnelige undervisningsplanen. Planen var opprinnelig på engelsk, og det var noen av lærerne svært misfornøyde med. Dette var en forventet utfordring og intervjuet inneholdte spørsmål for å kartlegge omfanget av denne utfordringen.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleFordeler og utfordringer med en leksjon fra Microbit
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel