• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for medisin og helsevitenskap (MH)
  • Institutt for psykisk helse
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for medisin og helsevitenskap (MH)
  • Institutt for psykisk helse
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vernepleierens rolle i tverrprofesjonelt samarbeid

Dyrkorn, Amalie Jacobsen
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
no.ntnu:inspera:81471222:34428945.pdf (6.630Mb)
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2783497
Utgivelsesdato
2021
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for psykisk helse [1381]
Sammendrag
Tverrprofesjonelt samarbeid er en viktig del av vernepleierfaglig kompetanse. En vernepleier har både helse- og sosialfaglig kompetanse, som gir ulike perspektiver i møte med bistandsyting, som er gode egenskaper innen tverrprofesjonalitet. Hensikten med studien er å se hvordan tverrprofesjonelt samarbeid kan bidra til bedre helsehjelp. Metoden er litteraturstudie, og problemstillingen belyses av fem utvalgte artikler samt relevant teori. Fra de fem valgte artiklene gav resultatene tre hovedtema. De er, «samhandling og samarbeid mellom profesjoner», «ledelsens bidrag» og «bedre helsehjelp». Gjennom oppgaven ser en viktighet ved tverrprofesjonelt samarbeid for å gi tilrettelagt og god helsehjelp.

Nøkkelord: tverrprofesjonelt samarbeid, bedre helsehjelp, vernepleierfaglig kompetanse
 
Interprofessional collaboration is an important part of a social educator’s professional competence. A social educator has both health- and social-professional competence, which provide different perspectives in the face of healthcare and are good qualities within interprofessional collaboration. The purpose of the study is to see how interprofessional collaboration can contribute to better healthcare. The method is literature study, the problem to be addressed is illustrated by five selected articles, and the results provide three main themes. These are, “interaction and collaboration between professions”, “administrations contribution” and “better healthcare”. Throughout the thesis, one sees the importance of interprofessional collaboration in order to provide adapted and good healthcare.

Keywords: interprofessional collaboration, better healthcare, social educator
 
Utgiver
NTNU

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit