Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEide Melum Kristin
dc.contributor.authorEspeland, Christine.
dc.date.accessioned2021-09-24T18:37:58Z
dc.date.available2021-09-24T18:37:58Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:77883591:37749356
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2782061
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractEr det noe vi mennesker tar for gitt i hverdagen, så er det evnen til å kommunisere med omverdenen. Gjennom språket vårt er vi i stand til å fortelle, forklare og beskrive hvordan vi har det. Gjennom språklige ytringer kan vi oppfordre, oppmuntre eller overtale andre til å gjør endringer. Språk er makt og dette blir tydelig når vi først møter noen som ikke behersker det. Dette blir tydelig når man underviser som norsklærer. Hvorfor finnes det så stor språklig variasjon mellom barn? Har foreldrenes sosioøkonomiske bakgrunn betydning for språkutviklingen? Er språk noe som læres eller er det medfødt? Oppgaven er et forsøk på å svare på disse spørsmålene.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleBarn og språktilegnelse. Et biologisk, psykologisk og bruksbasert perspektiv på språktilegnelse
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel