Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorGreenall, Annjo Klungervik
dc.contributor.authorFjeld, Herman Trandem
dc.date.accessioned2021-09-24T18:36:40Z
dc.date.available2021-09-24T18:36:40Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:77723451:36889846
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2782006
dc.description.abstractDenne artikkelen har presentert flere forskningsartikler som har hatt som mål å se om det er noen gyldig eller ugyldig grunn til å åpne klasserom mer for metoden for oversettelse i språkundervisning. Forskningsoppgavene her er langt fra all forskning som blir gjort på emnet oversettelse, og resultatene av forskningen vil sikkert inspirere til videre forskning om emnet. i denne artikkelen er det sett noen fordeler og ulemper ved bruk av oversettelse. Der ulempene var i fokus, ble det åpenbart at synspunktene her kunne sees på som utdaterte, og forskningen som ble gjort i moderne tid, som inkludert her, viser mer siden av hvor oversettelsen kommer litt kort. Fordelene viser en bredere tilnærming til temaet og litteraturen og den positive siden av oversettelse i språkundervisning, gjenspeiler en eksplosjon av gjenopplivet interesse for temaet.
dc.description.abstractThis paper has presented several research papers that has had as an objective to see if there are any valid or invalid reason to open classrooms more to the method of translation in language teaching. The research papers here are far from all the research that is being done on the topic of translation and the results of the research will surely inspire further research on the topic. We have seen in this paper some pros and cons concerning the use of translation. Where the cons were in focus, it became obvious that the views here could be seen as outdated and the research done in modern times, as included here, shows more the side of where translation falls a bit short. The pros research shows a wider approach to the topic and the literature, on the positive side of translation in language teaching, reflects an explosion of reinvigorated interest in the topic.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleTranslation as a tool for language teaching and learning
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel