Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEngesmo, Jostein
dc.contributor.authorFoldrup, Andreas Gjerde
dc.date.accessioned2021-09-15T16:43:28Z
dc.date.available2021-09-15T16:43:28Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:83511437:83539766
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2778031
dc.description.abstractNår det gjelder bruk av sosiale medier for å drive merkevarebygging er rekrutteringsbransjen tydelig underrepresentert. Denne oppgaven undersøker effektiviteten av tiltak foreslått av erfarne intervjuobkekter når det kommer til merkevarebygging gjennom å forankre tiltak og bearbeide dem gjennom casebedriftens ledelse for så å implementere dem over en halvårsperiode. Dataen er innsamlet gjennom semistrukturerte dybdeintervjuer knyttet opp mot kjente teorier og litteratur. De implementerte tiltakene måles ved studiens slutt og presenteres på en måte som gir ny innsikt og ny kunnskapsutvikling innenfor feltet "merkevarebygging på sosiale medier for rekrutteringsselskaper". Rapporten belyser også forholdet mellom merkevarebygging og utvelgelse hos kundene, for å gi et inntrykk av hvordan et nyoppstartet rekrutteringsselskap kan benytte sosiale medier til å hevde seg i bransjen og skaffe flere oppdrag på bakgrunn av merkevarebyggende aktivitet.
dc.description.abstractThe recruiting business is underrepresented in science when looking at using social media to build brands. This thesis examines the effectiveness of measures proposed by experienced interviewees relating to brand building. The measures were presented for key people within the case-company and adjusted further before they were implemented over a half-year period. The data was gathered through semi-structured in-depth interviews and compared with existing theories and literature. The implemented measures were measured by the end of the project and presented in a way that gives new insight and knowledge within the field of brand building on social media for recruitment firms. The report also shines new light on the relations between brand building and selection among customers to give an impression on how a newly founded recruiting firm can utilize social media to get an edge over the competition and obtain recruitment missions based on social media brand building.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleMerkevarebygging i sosiale medier for et rekrutteringsselskap
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel